Navodila za uporabo

Projekt Uvod v programiranje sestavlja množica gradiv, narejenih za pomoč pri začetnem poučevanju programskih jezikov ter nekaterih drugih računalniških tem (baze podatkov, priprava spletnih strani, slogi ...). Pri uporabi gradiv se predvideva uporaba različnih programskih jezikov (java, C#, python) in različnih orodij (Eclipse, drJava, Visual C# 2008 Express Edition, ...). Praviloma so pisana v taki obliki, da je poglavitna vsebinska ideja in ne izbrani jezik in/ali orodje, zato jih je praviloma mogoče enostavno prilagoditi drugemu jeziku(npr. uporabiti programski jezik python namesto jezika java).

Oblike gradiv

Gradiva so na voljo v naslednjih oblikah (s klikom na njih dobite podrobnejši opis):

  • Animacije
    Interaktivni filmi, namenjeni predstavitvi najrazličnejših postopkov, ki jih samo z uporabo besedila in statične slike težko opišemo.
  • Video posnetki
    Posnetki predavanj na določeno temo.
  • Zbirke vprašanj
    Preverjanja znanja, namenjena bodisi uvozu v spletno učilnico Moodle, bodisi uporabi kot samostojne spletne strani.
  • Naloge iz programiranja
    Naloge, opremljene z namigi in rešitvijo. Ta je v kodi, ki se prilagaja izbranemu programskemu jeziku, saj so naloge zastavljene neodvisno od programskega jezika.
  • Prosojnice
    Datoteke, kjer je gradivo pripravljeno v obliki predstavitve. Uporablja se kot pomoč pri razlagi snovi.
  • Spletne strani
    Spletni učbeniki na določeno temo, opremljeni s priloženim podrobnim pregledom vseh možnih značk in konstruktov jezika.
  • Učni listi
    Povezave na datoteke, ki vsebujejo gradivo pripravljeno za učenca.
  • Lekcije
    Zbirke zgoraj omenjenih oblik gradiv, ki predstavljajo zaključeno celoto.

Formati gradiv

Vsako gradivo je na voljo v različnih formatih, ki so odvisni od oblike gradiva. V vsakem primeru pa je gradivo v formatih:
  • Arhiv spletnih strani v obliki datoteke zip, ki vsebuje spletne strani elemetarnega gradiva. Ko datoteko ZIP odpakirate, dobite mapo, v kateri so gradiva primerna v obliki za postavljanje na spletni strežnik. Začetna datoteka je kot ponavadi datoteka index.html.
  • Paket SCORM 1.2, ki ga lahko naložite v vaš sistem LMS (npr. Moodle).
  • Izvorni format v obliki datoteke zip, ki vsebuje gradivo v izvorni kodi. Iz gradiva v izvornem formatu se lahko s pomočjo programa Lekcija sestavi spletne strani ali pakete SCORM, ki so kombinacije elementarnih gradiv.

V posebnih primerih lahko gradiva dobite tudi v drugih formatih, ki vključujejo format Moodle XML (pri zbirkah vprašanj), Word (pri učnih listih), PowerPoint (pri prosojnicah), pdf, wnk (pri animacijah), itd., kar si lahko podbrobneje preberete pri opisu posamezne oblike gradiva.

Načini uporabe

Ideja gradiv je v tem, da se jih da enostavno spreminjati in prilagajati ustrezni uporabi. Učitelj se sam odloči, kako jih je smiselno kombinirati v celoto. Gradiva so samostojne celote, ki se nahajajo v različnih formatih, katere lahko učitelj izbere glede na predviden način uporabe. Zaradi obsežnosti so formati gradiv ter možni načini uporabe opisani v posebnem dokumentu:

Tehnične zahteve

Za prikaz gradiv v splošnem potrebujete enega od znanih spletnih brskalnikov: Firefox (2+), Internet Explorer (7+), Safari (3.1+) oziroma Opero (9+). Spletne strani projekta so optimizirane za zaslonsko resolucijo 1024x768 točk oziroma večjo. Rešitve tehničnih težav so navedene v nadaljevanju in se bodo sproti dopolnjevale glede na predloge oz. zahteve uporabnikov.
  • Varnostno opozorilo v Internet Explorerju
  • Programi za spreminjanje gradiv
  • Če vam ne prikazuje animacij ...
  • Če je besedilo na straneh preveliko ali premajhno ...
  • Težave pri uporabi brskalnika Internet Explorer 6
  • Če vam javi napako pri ustvarjanju animacije s programom Wink ...

<< Nazaj